måndag 9 november 2015

Måndagsmys!

Har haft en bra måndag även fast det regnat och ruskat =)
Hann med att bokföra och fixa momsredovisningen, känns bra!

(Bildkälla:pinterest.com)

Sen tog jag och hunden en tur ut i skogen för att hitta lite fint gransris.
Är som florist antagligen lite yrkesskadad, då det inte funkar med vilket ris som helst.
Det ska vara "fluffigt" och tjockt
(ursäkta för den luddiga förklaringen).

(Bildkälla:pinterest.com)

Detta perfekta ris sitter ofta på gamla granar, långt upp.
Kort som jag är låter jag andra göra jobbet och letade därför på det nya hygget en bit från vårt hus.
Och mycket riktigt hittade jag perfekt material!
Dock från en ädelgran de fällt i bara farten.
Ibland ska man ha lite tur!

(Bildkälla:pinterest.com)


Sambon började nog fundera på om jag var knasig när jag lyckligt berättade om mitt fina "fynd.
Men det bjuder jag på!

Nu ska det fixas mysiga kransar och annat smått och gott!
Gäller att fixa nu när det finns lite tid över, sen är det kört då december går supersnabbt.

Bilderna i detta inlägg hittade jag på pinterest.com
Lyckades hitta glutenfri pepparkaksdeg när jag handlade senast och nu är det snart dags bör ett bak =D
Behöver därför lite inspiration, vilket jag fann på pinterest.
Så himla bra sida, det finns bilder på det mesta.

(Bildkälla:pinterest.com)

(Bildkälla:pinterest.com)

(Bildkälla:pinterest.com)

Blev lite annat också =D 
Går inte att låta bli!

Men nu är det dags att gå och lägga hårbollarna men vi ses snart igen!

Natti natt!

Kram/Tina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar