söndag 8 november 2015

Och helgen bara försvann =D

Oj vad snabbt helgen gått!
Var borta hela lördagen och idag vet jag inte vad jag gjort men dagen gick snabbt =D

Var på överlevnadskurs igår, himla spännande att lära sig hur man med små medel kan klara sig i skog och mark.
Så mycket supersmarta idéer och tips som känns så logiska när man hör dem men jag hade aldrig kommit på dem själv.

(Bildkälla:Pinterest.com)

Nåt som alla med bil kan göra
(om du inte redan fixat det) är att ha en "bra att ha" väska i bilen.
Naturligtvis är det kanon att ha startkablar och sånt med sig men även ett mindre första förband.
Tändstickor och värmeljus, ficklampa, en filt eller nåt annat värmande plagg tex, jacka.
Nåt sockerrikt att äta, russin, godis eller annat som går att lagra länge.
Dessa saker tar ingen stor plats och kan vara guld värda om du kommer till en olycksplats, eller bilen stannar och det tar tid att få hjälp.

Så passa på!
Packa en liten väska du med, kanske kommer du på mer bra att ha saker till just din väska =)
Själv har jag det mesta i min bil sen tidigare då min förståndige sambo utrustat den.
Är himla glad för detta och har haft en hel del nytta av många saker.

(bildkälla:pinterest.com)


Nej nu är det dags att gå och snoza!
Mycket att göra imorgon =D
Sov så gott, så ses vi snart igen!

Kram/Tina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar