tisdag 13 januari 2015

#Funderingar#framtid# vår#odling#impecta

Hej vackra tisdag!
Vilken fin vinterdag vi fått här i Värmland =)
Var ett riktigt busväder igår så kontrasten är stor.
Har under morgonen suttit och kikat på året som gått i bloggen och fick en otrolig vår längtan.


Var på biodlarkurs igår igen och nu är det klart!
Till våren kommer två bikupor hamna här hos mig=)
Ska bli så himla spännande och odlingsnörd som jag är vill jag ju naturligtvis odla växter som bina tycker extra mycket om.
Fick lära mig igår att solrosor tydligen är en favorit, Gurkört m.m.
Så nu är jakten igång!
Är inne på mina favorit frö sidor:
impecta.se
och runabergsfroer.se o kikar.



Vill gärna ha växter som går att använda så kryddväxter ligger mig varmt om hjärtat.
Tror det kan få bli nån mer mynta bland annat.
Trodde det skulle bli lätt att beställa solrosor men det finns en miljon olika varianter från gula till röda.
Blir nog att köpa flera varianter=)


Älskar känslan i denna bild=)
Kommer väl ihåg vilken härlig dag jag tog den.
Solen sken, fåglarna kvittrade och gräset var grönt.
Snart är vi där igen, härligt!!!

Tack för att du tittar in på min lilla blogg!

Vi ses igen imorgon!

Kram/Tina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar